Provozní řád zařízení péče o děti předškolního věku

Dětská skupina Krůček

(dle zákona 247/2014 Sb. ZÁKON ze dne 23. září 2014 o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů)

 

  1. Údaje o zařízení

Adresa: Úvoz 93/1

Zřizovatel: Mateřské a rodinné centrum Krůček Svitavy, z.s.

IČO: 26539411

Zodpovědná osoba: Mgr. Kateřina Novotná

Vedoucí DS Krůček: Pavlína Černá

 

Datum zahájení provozu: 8.7.2020

Využívaná zkratka názvu zařízení: DS Krůček, DS

  1. Popis zařízení:

Typ – dětská skupina pro veřejnost s celodenní péčí

Kapacita: max. 12 dětí

Věkové složení: věková skupina od 1 roku do zahájení povinné školní docházky

Služba péče o dítě je poskytována s částečnou úhradou nákladů

Provozní doba – pondělí až pátek od 7:00 do 16:30 hodin

DS je zpravidla uzavřena během vánočních prázdnin a 2 týden o letních prázdninách.

Provozovatel DS si vyhrazuje právo uzavřít službu z důvodu nutných školení pracovního týmu DS (v co nejmenším rozsahu) a informovat o této skutečnosti rodiče s dostatečným předstihem.

V případě nečekaných a závažných událostí bránících provozu DS (karanténa, provozní havárie…apod.) budou rodiče neprodleně informování o uzavření služby a dalším postupu.

Podmínky pro provoz – zařízení splňuje požadavky na hygienická zařízení dle návrhu zákona o dětské skupině

V zařízení je k dispozici denní místnost pro pobyt dětí a stravu, odpočinková místnost, šatna pro převlékání dětí, toalety vybavené 5 záchody pro děti, 4 umyvadly, sprchou, přiměřeným počtem nočníků podle počtu dětí do 3 let.

III. Režimové požadavky (délka aktivit, zařazení):

Časový rozvrh dne dle aktivit je nedílnou součástí Plánu výchovy a péče. Je vždy kladen důraz na individuální potřeby dětí ve skupině.

Pohybové aktivity

Jsou zařazovány nejméně 2x denně – vždy dopoledne v rámci pobytu venku a také v herně při cvičebních/tanečních aktivitách (říkanky s pohybem apod.) + v případě nepříznivého počasí.

 

Pobyt venku

Zpravidla jsou děti venku 1,5 hodiny dopoledne a 1,5h odpoledne s ohledem na dobu spánku a dobu odchodu domů, zároveň se tato doba upravuje s ohledem na venkovní teploty a potřeby dětí.

 

Odpočinek

K odpočinku využíváme odpočinkovou místnost, kde jsou matrace uskladněny v otevřených regálech a před spaním se rozkládají, po spaní ukládají. Pro menší děti je možno použít postýlku. Ložní prádlo mají děti samostatně uloženo ve svém fochu v regálu.

Odpočinek následuje individuálně během dne s ohledem na potřeby dětí do 3 let + po obědě je dětem umožněno relaxovat v klidu na lehátku minimálně hodinu.

 

Stravování

V době oběda se stravuje tolik dětí, kolik je přítomno – tj. maximální počet 12 dětí.

Časový odstup jednotlivých jídel nepřesahuje 3 hodiny.

Je možné využít stravu zajišťovanou přes DS, nebo individuální stravování.

Zajišťované jídlo zahrnuje dopolední svačinu, oběd a odpolední svačinu. Dovoz a výdej jídla zajišťuje provozovatel DS přes MŠ Větrná 11. Objednávání, odhlašování a úplata za stravu jsou prováděny zálohovými platbami s měsíčním vyúčtováním, a to přes vedoucí DS Krůček.

Individuální stravování: Pokrmy musí být v uzavíratelných dózách označeny: jménem a příjmením, typ jídla (přesnídávka/oběd/svačina) a datumem. V případě nedodržení pokynů k individuální stravě (neuzavíratelný obal, nepopsaná jídla…) je možno dítě nepřijmout. A je započten storno poplatek dle ceníku.

Pitný režim:

Děti mají možnost využít kdykoli během dne ovocný čaj lehce doslazený přírodní šťávou či cukrem nebo vodu.

 

  1. Způsob zajištění vhodného mikroklimatu (způsob a intenzita větrání, vytápění), osvětlení

Způsob a intenzita větrání a vytápění

 

Teplota vzduchu:

Denní místnosti (nejméně 20 °C až 22 °C),

Zastavení provozu zařízení – v místnostech určených k pobytu dětí při poklesu teploty vzduchu ve 3 po sobě následujících dnech pod 18 °C nebo při poklesu teploty vzduchu v těchto místnostech v jednom dni pod 16°C musí být provoz zařízení zastaven.

Kontrola teploty vzduchu – v prostorách s trvalou činností je zajištěna kontrola teploty vzduchu nástěnnými teploměry ve výšce 1,2 až 1,5 m nad podlahou na vnitřní straně místnosti, teploměr musí měřit teplotu s přesností +/-0,5 °C

 

 

Větrání:

Režim větrání – větrá se pravidelně dle meteorologických podmínek v době, kdy jsou děti venku a to pobytová místnost i wc se sprchou.

 

  1. Způsob zajištění výměny a skladování prádla

Výměna prádla: lůžkoviny se mění nejméně jednou za 3 týdny, ručníky se mění jednou za týden, nebo v případě potřeby ihned. Vyprání prádla zajišťuje DS, v případě nutnosti dostanou prádlo rodiče na vyprání domů.

  1. Požadavky na hygienicko-protiepidemický režim

způsob a četnost úklidu a čištění

Denní úklid:

  1. setření na vlhko všech podlah, vynášení odpadků, vyčištění koberců vysavačem;
  2. za použití čisticích prostředků s dezinfekčním účinkem umytí umývadel, záchodových mís, sedátek na záchodech (včetně dětských redukcí, nočníků a stupátek), rukojetí splachovadel a klik u dveří.

Týdenní, celkový:

jednou týdně omytí omyvatelných částí stěn na záchodech a dezinfikování umýváren a záchodů + omytí polic s pomůckami,

Generální:

minimálně třikrát ročně umytí oken včetně rámů a svítidel, dvakrát ročně celkový úklid všech prostor zařízení péče o děti, jedenkrát za dva roky malování, v případě potřeby ihned.

  • manipulace se vzniklými odpady a jejich likvidace

Pevné odpadky musí být ukládány do uzavřených nádob, umožňujících snadnou sanitaci, nebo do jednorázových plastových obalů. Obaly z plastů musí být ukládány zvlášť a vynášeny denně odpovídajícím způsobem.

VII. Další požadavky

  • výchova ke zdravému životnímu stylu – pečující osoby v zařízení vymýšlí vlastní programy podporující zdravý životní styl dětí a jejich rodin. Spoluprací s MC Krůček se podílejí na osvětové činnosti – počínaje přednáškami o zdravé stravě a konče prevencí nemocnosti dětí pravidelným větráním, častým pobytem venku, psychohygienou ve formě odpočinku dětí atd.
  • Přílohou provozního řádu jsou dokumenty nazvané Podmínky přijímání dětí do zařízení
  • evidence a registrace úrazů – zařízení, ačkoli není zřízeno podle školského zákona, se v otázce evidence úrazů školským zákonem řídí
  • lékárnička první pomoci, seznam telefon. čísel, podmínky pro poskytnutí lékařského ošetření při úrazech a náhlých onemocnění – zařízení ačkoli není zřízenou podle školského zákona se v otázce ošetření úrazů školským zákonem řídí

Na případné úrazy a jiné újmy vzniklé v době pobytu dítěte v DS Krůček se vztahuje pojištění odpovědnosti za škodu provozovatele, které má provozovatel uzavřeno pojistnou smlouvou č. 8073399414 ze dne 26. 6. 2020 s ČSOB Pojišťovna, a.s.

 

 

VIII. Jiné

  • pokyny pro případy nouze (havárie, požár a jiné)

Provozní řád nenahrazuje havarijní, provozní a evakuační řády, podle kterých se řeší mimořádné situace.

  1. Přílohy Provozního řádu:
  2. Podmínky přijímání dětí do zařízení
  3. Ceník

 

V Svitavách dne 1.1.2024

 

Mgr. Kateřina Novotná

 

Rádi byste se na něco zeptali?

Rádi se vám budeme věnovat

Bez našich sponzorů a partnerů by to nešlo Patří jím velký dík.